Share
O projekcie
Language e-learning tool for vocations – Sh@re the standards jest projektem transferu innowacji realizowanym przy wsparciu Komisji Europejskiej w ramach programu Leonardo da Vinci. Ogólnym celem projektu jest stworzenie innowacji w obszarze zawodowego nauczania języków obcych, rozwijanie narzędzi przyczyniających się do wzrostu profesjonalnej aktywności pracowników przy użyciu nowoczesnych metod kształcenia ustawicznego w formie spójnego szkolenia e-learningowego. Projekt koncentruje się też na wprowadzaniu standaryzacji w zawodowym nauczaniu języków obcych i pomocy pracownikom w dążeniu do efektywnej komunikacji. Produkt powstały podczas realizacji projektu będzie skierowany do osób dorosłych, nauczycieli, trenerów, instytucji szkoleniowych, centrów szkolenia ustawicznego. Projekt jest odpowiedzią na często pojawiający się problem pracownika, który chcąc pracować z granicą, często posiadając wysokie kwalifikacje, nie potrafi jednak posługiwać się językiem kraju w którym chce pracować i w ten sposób marnuje swoje kwalifikacje, ze względu na barierę komunikacyjną. Dodatkowo celem projektu jest wyposażenie pracowników chcących pracować w krajach europejskich w rozpoznawalne i standaryzowane certyfikaty zawodowych umiejętności językowych, dla konkretnych zawodów, pomoc organizacjom, takim jak agencje zatrudnienia, biura pracy, organizacje pracownicze, w ocenie kompetencji językowych ludzi szukających pracy, nauczanie europejskich zawodowych języków online: włoskiego, polskiego, greckiego, portugalskiego i włoskiego i wyposażenie uczniów uczących się zawodów w narzędzia służące poprawie ich wiedzy i kompetencji w celu uniknięcia wykluczenia społecznego i pomoc im w wchodzeniu i powrocie na rynek pracy, wzmocnienie i ułatwienie dostępu do narzędzia takiego jak e-learnig, blended-learning.
Rezultaty
- Przetłumaczenie podręcznika do tworzenia testów według Common European Framework of References for Languages na języki Partnerów projektu.
- Stworzenie testów językowych zgodnie z powyższymi ramami dla nauczania zawodowych języków w zakresie tematycznym: "gastronomia, żywność organiczna", "psychologia", "przemysł obuwniczy", "grafika i wzornictwo".
- Przetłumaczenie nowo powstałych kursów na języki krajów partnerskich, stworzenie podręcznika.
- Stworzenie wirtualnej szkoły, przetworzenie powstałych kursów na e-learning.
- Powstanie modułu szkoleniowego dla nauczycieli - standardy w nauczaniu i ocenianiu znajomości języków obcych, prezentacja podręcznika LCCTV, prezentacja podręczników do nauczania zawodowych języków, przewodniki po platformie e-learningowej i sposobie nauczania za pomocą platformy.
- Stworzenie folderu informującego o projekcie.
- Konferencja podsumowująca projekt, prezentująca powstałe podczas realizacji projektu rezultaty i narzędzie internetowe SH@RE.
Partnerzy
Firma Globalnet sp. z o.o. istnieje od października 2008 r. Siedziba firmy zlokalizowana jest w Poznaniu przy ul. Ratajczaka 20/18a. Globalnet specjalizuje się w tworzeniu zarówno innowacyjnych, jak i prostych w użyciu narzędzi do nauki języków obcych. Przedmiotem działalności firmy jest nauka języków obcych na odległość za pomocą platformy e-learningowej Losglobos. Jest to narzędzie służące zarówno do nauki języków obcych, jak i do wspierania i wzmacniania samego procesu nauki.
Best Cybernetics jest firmą zajmującą się oprogramowaniem, szkoleniami i doradztwem. Best Cybernetics specjalizuje się w tworzeniu rozwiązań ICT dla programów szkoleniowych, tworzeniu wysokiej jakości zawartości e-learningowej dla szkoleń zamieszczanych na stronach internetowych oraz marketingiem internetowym.
Civiform jest oficjalnym zawodowym centrum szkoleniowym dla regionu Friuli Venezia Giulia. Misją Civiform jest pomoc młodym ludziom i osobom dorosłym we wchodzeniu i wracaniu na rynek pracy oraz w umożliwianiu ludziom pracującym uczestniczenia w kursach podnoszących ich kwalifikacje.
Centro Tecnológico do Calçado de Portugal jest organizacją non-profit, utworzoną w 1986 roku przez portugalskie Stowarzyszenie Przemysłu Obuwniczego, Komponentów i Wyrobów Skórzanych oraz przez Portugalskie Ministerstwo Przemysłu. CTCP jest silnie powiązane z portugalskim przemysłem obuwniczym, dostarczając mu, oprócz innych usług, profesjonalne szkolenia w miejscu pracy, szkolenia e-learningowe oraz tradycyjne, w zakresie różnych kompetencji zawodowych.
Beneficjenci
Produkt powstały podczas realizacji projektu będzie skierowany do osób dorosłych, nauczycieli, trenerów, instytucji szkoleniowych, centrów szkolenia ustawicznego. Projekt zwraca uwagę na fakt, iż osoby, które chcą podjąć pracę za granicą a nie znają języka kraju, w którym szukają zatrudnienia, często marnują swoje wysokie kwalifikacje, gdyż nie umieją się w docelowym kraju porozumieć. Realizacja projektu wpłynie na słuchaczy (uczniów), którzy będą mieli dostęp do nowych kursów, nowego słownictwa oraz nauczycieli, którzy otrzymają nowe podręczniki, zapoznają się z nowym słownictwem i metodyką nauczania. Ponadto zwiększy się dostęp do e-learningu i do zawodowych kursów. Poszerzy się także oferta szkół językowych.
This project has been funded with support from the European Commission under the Lifelong Learning Programme. This publication reflects the views only of the author, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.
Agecrossing
Agecrossing jest projektem partnerskim realizowanym przy wsparciu Komisji Europejskiej w ramach programu Grundtvig Uczenie się przez całe życie. Głównym celem projektu jest rozwój poczucia szacunku dla siebie, postrzegania siebie, poczucia tożsamości oraz zwiększenie dostępu do kształcenia ustawicznego dla ludzi powyżej 50 roku życia poprzez zaprezentowanie statusu osób dorosłych, które nadal się uczą, w krajach partnerskich, trudności na jakie napotykają oraz zaprezentowanie wspólnych rozwiązań. Celem projektu jest także wyposażenie seniorów w narzędzia, które przyczynią się do wzrostu ich wiedzy i kompetencji w celi uniknięcia ich społecznego wykluczenia oraz pomoc w ponownym wchodzeniu na rynek pracy, w celu stworzenia bliższych partnerstw i wspieranie idei kształcenia dorosłych, różnorodności językowej w Unii Europejskiej, ułatwienie i wzmocnienie e-learningu i blended- learningu dla seniorów, wzajemne zrozumienie europejskiej różnorodności kulturowej i językowej oraz wzajemny szacunek. W realizację projektu są zaangażowane instytucje z Hiszpanii, Francji, Włoch, Niemiec i z Polski. Celem projektu jest promowanie, na arenie regionalnej i europejskiej, kształcenia ustawicznego dla seniorów, dla osób 50+, wspieranie ich aktywności, korzystania z technologii ICT i e-learningu. Współpraca w ramach tego projektu polega na wymianie wiedzy, informacji, personelu, słuchaczy między instytucjami europejskimi, przedyskutowanie problemów i porównanie rozwiązań w zakresie kształcenia ustawicznego 50+. Rezultatem projektu będzie wzrost wiary w ludzi i ich zdolności do zidentyfikowania i korzystania z umiejętności takich jak ICT (narzędzia e-learningowe), dla ich własnej korzyści, lokalnych społeczności i europejskiego społeczeństwa.
Aspirations
Aspirations jest projektem partnerskim realizowanym przy wsparciu Komisji Europejskiej w ramach programu Grundtvig Uczenie się przez całe życie , celem projektu jest poprawa własnego wizerunku i postrzegania siebie oraz rozwijanie poczucia własnego potencjału oraz dobrobytu. Projekt koncentruje się na różnych grupach ludzi, którzy znaleźli się w trudnej sytuacji z powodu braku wykształcenia, braku szczęścia, braku możliwości, przynależności społecznej, wieku (55+), dochodów albo niepełnosprawności fizycznej. Projekt koncentruje się na kreatywnym podejściu do rozwijania nadziei, wizji oraz intencji. Cel projektu zostanie osiągnięty poprzez serię nieformalnych spotkań i czynności edukacyjnych, których celem będzie zaangażowanie uczestników projektu w jak największą ilość zagadnień. W miarę wzrostu zaangażowania i zaufania uczestnicy projektu, w tym słuchacze, będą zachęcani aby poszukiwać środków za pomocą których będą wyrażać swoje opinie i poglądy. Te materiały, tworzone podczas trwania projektu, będą zbierane i wystawiane na zorganizowanych przez uczestników projektu wystawach, a także będą dostępne na stronie internetowej projektu.
Rezultatem projektu będzie dla uczestników wzrost zaufania i możliwości zidentyfikowania, a następnie wykorzystania własnych umiejętności dla ostatecznych własnych korzyści, dla lokalnych społeczności, w których żyją, i których są częścią oraz w społeczeństwie europejskim. Innymi rezultatami będzie materiał edukacyjny stworzony podczas realizacji projektu oraz strona internetowa z materiałami edukacyjnymi.
BMW
Projekt Be a Mentor In the Workplace ma na celu opracowanie innowacyjnych narzędzi i metod w dziedzinie Mentoringu, w oparciu o już istniejącą wiedzę i materiał, wspieranie wzajemnych relacji między pokoleniami, z korzyścią dla pracowników w starszym wieku i młodych ludzi, a także dla konkurencyjności MŚP. Nasza firma opracowuje specjalną wersję systemu Losglobos, który jest dostosowany do wymogów projektu. Zakres prac to opracowanie narzędzi ICT, e-mentor, automatyczny feed-back do oceny systemu mentoringu / wyników i relacji mentoringu, wzmacnianie relacji pomiędzy mentorem i podopiecznym.
Global skills for Globalnet
O projekcie
Termin realizacji 01.09.2014 -31.08.2016
Globalnet to instytucja edukacyjna, której zakres działalności potrzebuje ciągłego uaktualniania i unowocześniania aby być zawsze obecnym na coraz bardziej wymagającym rynku. Głównym celem projektu było podniesienie umiejętności i kwalifikacji personelu Globalnetu aby w ten sposób przyczynić się do podniesienia jakości świadczonych usług, czyli szkoleń i uczynić je dostosowanymi do potrzeb naszych uczniów. Głownymi działaniami w projekcie były wyjazdy na szkolenia kadry i udział w jobshadowingu. Łącznie odbyło się 26 wyjazdów. W ramach projektu zostały zaproponowane następujące kursy i szkolenia: kursy języka niemieckiego i włoskiego z kulturalnymi aspektami, job shadowing dla nauczycieli językowych i dla personelu administracyjnego i zarządczego, ustrukturyzowane kursy metodyczno-dydaktyczne nauczania języków obcych, szkolenia umiejętności miękkich z elementami związanymi z dziedzictwem kulturowym i historią UK w nawiązaniu do zdrowego stylu życia.
Poza wyjazdami kadry w trakcie trwania projektu odbywały się cyklicznie spotkania przygotowujące do wyjazdów dla wszystkich pracowników Globalnetu oraz spotkania po odbytych mobilnościach. Uczestnicy projektu byli na bieżąco monitorowani , instytucje partnerskie były w stałym kontakcie, służyły wsparciem dla uczestników na każdym etapie projektu i mobilności. Instytucje przyjmujące zostały wybrane do projektu ze względu na kompetencje i doświadczenie jakie posiadały a także wysoki poziom świadczonych usług i zadowolenie słuchaczy. Uczestnictwo w tym projekcie mobilnościowym przyniosło dwojakie korzyści; z jednej strony dla poszczególnych osób a z drugiej dla całej organizacji.
Rezultaty
- wzrost wiary we własne możliwości i umiejętności poszczególnych osób – personelu,
- umocnioną pozycję Globalnetu na rynku lokalnym i globalnym, dzięki budowaniu skutecznego zespołu wyposażonego w wysoką samoocenę i poczucie sprawczości,
- wzrost jakości świadczonych usług,
- rozwój osobisty i społeczny, nowe kwalifikacji i nowe umiejętności ( 8 osób uczestniczyło w projekcie),
- nauczyciele i personel administracyjny oraz kadra zarządzająca),
- nowe podejścia do nauczania,
- wsparcie w obszarze kulturalnym aby zaangażować personel i uczniów w programy kulturalne związane z tradycją i dziedzictwem.
- zwiększenie jakości nauczania i uczenia się,
- zmotywowanie słuchaczy do uczestniczenia w kształceniu przez całe życie,
- promowanie idei kształcenia ustawicznego,
- podniesienie kompetencji językowych personelu.
Uczestnicy mobilności zostali wybrani z personelu Globalnetu. Byli to nauczyciele językowi,pracujący z osobami dorosłymi, specjaliści komputerowi, pracownicy administracyjni i kadra zarządzająca. Dzięki udziałowi w projekcie personel miał możliwość poznania ludzi pracujących w tej samej profesji ale w innych krajach. Instytucje partnerskie wymieniły się dobrymi praktykami, wiedzą, doświadczeniem i pomysłami. Projekt przyczynił się do zwiększenia współpracy międzynarodowej Globalnetu i zrozumienia innych kultur i języków. Dzięki udziałowi w projekcie nauczyciele zostali zmotywowani do używania nowych, kreatywnych technik podczas ich pracy co bezpośrednio przełożyło się na korzyści dla słuchaczy czyli nowe podejście, nowe techniki nauczania. Poprzez większe zmotywowanie nauczylieli i kadry Globalnet zwiększona została motywacja do pracy i nauki naszych słuchaczy a przez to zwiększyły się ich umiejętności językowe. Słuchacze skorzystali też z wiedzy nabytej przez personel dotyczącej innych kultur i tradycji, głownie włoskiej i niemieckiej, na zajęciach wykorzystywano przywiezione materiały dydaktyczne, przybliżano kulturę tych krajów.
Aktualności
30.06.2015
Zespół Globalnetu od roku uczestniczy w projekcie „Globalskills for Globalnet”, w ramach którego nasza kadra bierze udział w szkoleniach i job shadowing finansowanych przez program Erasmus+ w rakach akcji KA1. W pierwszym roku trwania projektu nauczyciele, personel administracyjny i kadra zarządzająca uczestniczyli w kursach języka włoskiego i job shadowing we Florencji w szkole języka włoskiego Instituto il David. Było to wspaniałe doświadczenie, które zaowocowało dalszą współpracą i wzajemnymi korzyściami.
30.08.2016
Właśnie zakończyliśmy nasz projekt KA1 w sektorze edukacji dorosłych Erasmus+. Odbyliśmy 26 wyjazdów (mobilności) do 3 krajów, do Anglii, Włoch i do Niemiec. Wzięliśmy udział w kursach języka włoskiego, niemieckiego i szkoleniu umiejętności miękkich – treningu rozwoju osobistego w Anglii. Były to bardzo aktywne 2 lata, obfitujące w fantastyczne przeżycia, które wzbogaciły naszą instytucję, zainspirowały nas do dalszej pracy i samorozwoju oraz miały pozytywny wpływ na naszych słuchaczy. Mobilność kadry edukacji dorosłych KA1 to akcja, która umożliwia organizacjom działającym w obszarze niezawodowej edukacji dorosłych realizację projektów, których celem jest poprawa kompetencji kadry potrzebnych do wspierania uczenia się osób dorosłych oraz rozwój współpracy międzynarodowej w tym obszarze.
MOBILNOŚCI ZREALIZOWANE W RAMACH PROJEKTU
- Wyjazd Florencja Istituto il David - kurs językowy – język włoski 24/11/2014 - 29/11/2014
- Wyjazd Florencja Istituto il David - kurs językowy – język włoski 02/02/2015 - 06/02/2015
- Wyjazd Florencja Istituto il David - job shadowing 02/02/2015 - 06/02/2015
- Wyjazd Florencja Istituto il David - kurs metodyczno – dydaktyczny dla nauczycieli językowych 09/07/2015 - 11/07/2015
- Wyjazd Florencja Istituto il David - job shadowing 06/07/2015 - 10/07/2015
- Wyjazd Berlin - Speakeasy Sprachzeug kurs językowy 03/08/2015 - 07/08/2015
- Wyjazd Berlin - Speakeasy Sprachzeug job shadowing 24/08/2015 - 28/08/2015
- Wyjazd Berlin - Speakeasy Sprachzeug kurs językowy 24/08/2015 - 28/08/2015
- Wyjazd Berlin - Speakeasy Sprachzeug job shadowing 14/12/2015 - 18/12/2015
- Wyjazd Florencja - Instituti il David job shadowing 04/04/2016 - 08/04/2016
- Wyjazd UK - Pathways Inspirational Development – Heritage course 17/07/2016 - 21/07/2016
- Wyjazd Berlin - kurs metodyczno/dydaktyczny 22/08/2016 - 24/08/2016
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za umieszczoną w nich zawartość merytoryczną.
SEDETT
Globalnet Sp. z o.o. jest partnerem w projekcie Social Enterprise Development, Education and Training Tools i odpowiada za opracowywanie wysoce jakościowych i funkcjonalnych kursów e-learningowych i narzędzi do nauczania za pomocą ICT.
WięcejTen projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za umieszczoną w nich zawartość merytoryczną.
Logistics Language Open Training
O projekcie
Priorytety Komisji Europejskiej i Wyższej Szkoły Logistyki są wspólne czego wyrazem jest przyznanie WSL finansowania w ramach programu Erasmus+ na realizację projektu LLOT (Logistics Language Open Training). Celem projektu jest poprawa umiejętności językowych osób związanych z branżą logistyczną.
Rezultaty
- kurs językowy na poziomie B2 oparty na słownictwie i zagadnieniach logistycznych,
- trzy kursy e-learningowe o tematyce logistycznej,
- platforma udostępniająca powyższe kursy dająca możliwości wykorzystania elementów grywalizacji,
Wszystkie powyższe elementy opracowane zostaną w czterech językach: polskim, angielskim, niemieckim i włoskim. Dobór produktów projektu był nieprzypadkowy i zmierzał do realizacji koncepcji nauczania języków obcych CLIL (Content and Language Integrated Learning). Użytkownicy będą uczyli się języków obcych dwuetapowo:
- korzystając z kursu językowego przedstawiającego podstawy języka branżowego,
- doskonaląc i sprawdzając swoje umiejętności językowe korzystając ze specjalistycznych kursów o tematyce logistycznej oczywiście w wybranym przez siebie języku obcym,
Partnerzy
Wyższa Szkoła Logistyki WSL jest liderem międzynarodowego konsorcjum. Uczelnia budująca trwałe związki z gospodarką oraz kreująca wzorce kształcenia logistycznego w polskim systemie edukacji zawodowej w oparciu o rynkowo zorientowane kształcenie i badania naukowe, a także ścisłą współpracę z założycielem i partnerami uczelni.
Globalnet sp. z o.o. Firma GlobNet Sp. z o.o. istnieje od października 2008 r. Siedziba firmy zlokalizowana jest w Poznaniu przy ul. Ratajczaka 20/18a. Globalnet specjalizuje się w tworzeniu zarówno innowacyjnych, jak i prostych w użyciu narzędzi do nauki języków obcych. Przedmiotem działalności firmy jest nauka języków obcych na odległość za pomocą platformy e-learningowej Losglobos. Jest to narzędzie służące zarówno do nauki języków obcych, jak i do wspierania i wzmacniania samego procesu nauki.
CIS- Scuola per la Gestione D'Impresa organizacja szkoleniowa i szkoła językowa z Włoch.
speakeasy sprachzeug szkoła językowa z Niemiec.
Jamieson-Ball Ltd szkoła językowa z Wielkiej Brytanii.
Wyższa Szkoła Logistyki WSL jest liderem międzynarodowego konsorcjum. Uczelnia budująca trwałe związki z gospodarką oraz kreująca wzorce kształcenia logistycznego w polskim systemie edukacji zawodowej w oparciu o rynkowo zorientowane kształcenie i badania naukowe, a także ścisłą współpracę z założycielem i partnerami uczelni.
Globalnet sp. z o.o. Firma GlobNet Sp. z o.o. istnieje od października 2008 r. Siedziba firmy zlokalizowana jest w Poznaniu przy ul. Ratajczaka 20/18a. Globalnet specjalizuje się w tworzeniu zarówno innowacyjnych, jak i prostych w użyciu narzędzi do nauki języków obcych. Przedmiotem działalności firmy jest nauka języków obcych na odległość za pomocą platformy e-learningowej Losglobos. Jest to narzędzie służące zarówno do nauki języków obcych, jak i do wspierania i wzmacniania samego procesu nauki.
CIS- Scuola per la Gestione D'Impresa organizacja szkoleniowa i szkoła językowa z Włoch.
speakeasy sprachzeug szkoła językowa z Niemiec.
Jamieson-Ball Ltd szkoła językowa z Wielkiej Brytanii.
Aktualności
W dniach 29-30 września w Wyższej Szkole Logistyki odbyło się pierwsze spotkanie partnerów projektu Logistics Language Open Training (LLOT). Na spotkaniu zainicjowano projekt, którego celem jest opracowanie kursu do nauki języka obcego specjalistycznego. Oczywiście jak na specjalistów z WSL przystało, specjalistycznego języka logistycznego. W projekcie wykorzystana zostanie innowacyjna metoda nauczania języków obcych Content and language integrated learning (CLIL). Metoda ta oparta jest o jednoczesne nauczanie treści specjalistycznych (w tym przypadku logistycznych) oraz językowych. Dlatego też w ramach projektu stworzone zostaną także trzy e-learningowe kursy logistyczne.
W dniach 19-20 kwietnia w siedzibie firmy Globalnet Sp. z o.o. odbyło się drugie spotkanie partnerów projektu LLOT. W ramach spotkania omówiono dotychczasowy postęp prac oraz plany dalszych działań. Szczególną uwagę zwrócono na konieczność szerokiego upowszechniania informacji o projekcie celem pozyskania odpowiednio dużej grupy testerów.Wszystkich zainteresowanych udziałem w testowaniu produktów prosimy o kontakt z dr. inż. Michałem Adamczakiem: michal.adamczak@wsl.com.pl. Z ramienia WSL w spotkaniu wzięli udział wykonawcy projektu dr inż. Piotr Cyplik, dr inż. Michał Adamczak, dr inż. Roman Domański.
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za umieszczoną w nich zawartość merytoryczną.
Home Budget Management
Projekt HBM obejmuje powstanie innowacyjnego, opartego na technologii informatycznej kursu z zakresu finansów, realizowanego w ramach unijnego programu nauki przez całe życie. Projekt ten wspiera także wykorzystanie technologii informatycznych w nauczaniu i systemach szkoleniowych, w tym edukacji otwartej i edukacji na odległość, oraz do udostępniania otwartych zasobów edukacyjnych. Ten uniwersalny temat – edukacji finansowej – można zastosować w wielu sektorach niemal w niezmienionym kształcie: potrzeby są takie same w przypadku studentów, młodzieży, dorosłych i seniorów. Technologia, która będzie wykorzystana w projekcie pozwala na wytworzenie rozwiązań e-learningowych na platformie internetowej (do której dostęp możliwy będzie za pomocą komputer, notebooka czy urządzeń mobilnych).
Więcej
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za umieszczoną w nich zawartość merytoryczną.
Skills for succession
Więcej
GPP-FURNITURE
GPP-Furniture to innowacyjne i otwarte zasoby edykacyjne dla profesjonalistów z branży meblarskiej w zakresie Zielonych Zamównień Publicznych
WięcejTen projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za umieszczoną w nich zawartość merytoryczną.
SME tools to prevent burnout
Celem projektu jest zapobieganie wypaleniu zawodowemu i podniesienie odporności poprzez opracowanie narzędzi dla MŚP i ich pracowników, właścicieli MŚP, pomoc im w zdiagnozowaniu objawów wypalenia (poprzez rozwój metod i technik coachingowych i doradczych) pomoc w rozpoznaniu niepokojących objawów, w podjęciu kroków aby odzyskać równowagę i zmienić podejście ludzi do zbalansowanego życia, polepszyć warunki pracy i zmniejszyć koszt walki z wypaleniem i stresem.
Ten projekt został zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej. Projekt lub publikacja odzwierciedlają jedynie stanowisko ich autora i Komisja Europejska nie ponosi odpowiedzialności za umieszczoną w nich zawartość merytoryczną.