Telefon: +48 612238602
E-mail: info@globalnet.com.pl

Czy słyszałaś / eś o gamifikacji w biznesie?



Czy słyszałaś / eś o gamifikacji w biznesie?


Gamifikacja (grywalizacja) to wykorzystanie mechanizmu gier do wywołania określonego zachowania ludzi  - zwiększenia ich zaangażowania i motywacji w realizowaniu konkretnych celów.

Obecnie gamifikacja mocno wkracza na rynek edukacji. Okazuje się bowiem, że jest doskonałym narzędziem w procesie uczenia się.

Dlaczego?

Gamifikacja bazuje na wywoływaniu emocji a emocje są według najnowszych badań kluczowym czynnikiem, który warunkuje zapamiętywanie (Neisser, 1982) oraz tworzenie skojarzeń i reprezentacji  umysłowych dla różnych informacji (Forgas, 1982).
 
 
 
 
 
 
Gamifikacja to rywalizacja w grze a rywalizacja jest  jednym z 4 głównych motorów działań człowieka (obok ciekawości, stanu walki, hormonów) – dorosły uczeń, który przekonany jest w pewnym stopniu o swojej wiedzy i mądrości, będzie najbardziej motywowany do aktywności (np. uczenia się) poprzez rywalizację i stan walki, gdyż jego ciekawość  po części jest już zaspokojona.
 

 

 

Gamifikacja to także system nagród (punkty, odznaki, puchary) a nagrody to przecież prosty mechanizm pozytywnego wzmacniania znany z teorii behawioralnej – uczymy się lepiej, jeśli za nasze działania otrzymujemy nagrodę (E. Thorndike, B.F. Skinner).

 

 

A jak działa gamifikacja w praktyce? Tutaj możesz to zobaczyć!

2016-03-04
To improve is to change. To be perfect is to change often.

Winston Churchil

Zmieniaj się razem z nami - Globalnet.